Wednesday, October 29, 2008

Kemudahan di Kolej Komuniti

Pada 28 Oktober, saya dan Nizam telah menghadiri Seminar E-Komuniti di Kolej Komuniti Kuala Langat mewakili Tok Ketua yang mempunyai urusan lain yang lebih penting. Seminar yang sepatutnya bermula jam 8.30 pg hanya dimulakan kira-kira jam 9.30 pagi. Kebanyakan Ketua Kampung termasuk saya dan Nizam 'panas punggung' menunggu majlis dimulakan. Inilah salah satu kelemahan besar dalam sistem pengurusan masa kita. Baik di peringkat yang paling rendah sehinggalah ke peringkat yang tertinggi. Sehingga ungkapan 'janji Melayu' wujud berkaitan fenomena ini. Oh bilakah ini akan berakhir? Saya berharap JKKK Kg Jenjarom akan sentiasa menepati masa.
Apakah yang boleh kita manfaatkan daripada kemudahan yang ada di Kolej Komuniti? Kita bernasib baik Kolej Komuniti menawarkan pelbagai kursus khususnya untuk anak-anak Kg Jenjarom dan semua warga kerana kolej tersebut juga menawarkan kursus-kursus pendidikan sepanjang hayat. Maklumat lanjut boleh ke url http://www.kkkla.edu.my .
Kebanyakan biro dalam JKKK boleh memanfaatkan kemudahan yang ada di kolej tersebut. Maka gunakanlah peluang yang ada untuk dimanfaatkan oleh warga Kg Jenjarom. Ketua-ketua biro boleh menghubungi Pn Azila Baharudin di Unit Pembelajaran Sepanjang Hayat di talian 03-31202030 atau emel: azila@kkkla.edu.my

No comments: