Saturday, January 31, 2009

Kecurian Menjadi-jadi di Kg Jenjarom

Akhir-akhir ini kejadian kecurian menjadi-jadi di kampung kita. Kejadian terbaru berlaku malam tadi kira-kira jam 4.05 pg di rumah Sdr Mesari Jasman (SU JKKK). Yang menjadi ironinya beliau baru pulang daripada mesyuarat berkaitan tentang keselamatan kampung khusus tentang kejadian kecurian yang menjadi-jadi bersama unit kawalan kampung dan beberapa rakan JKKK di rumah Tn Hj Mansor, Ketua Biro Keselamatan JKKK kira-kira jam 12.20 tgh mlm. Beliau terus di depan komputer sehingga jam 2.10 pg.

Jam 4.05 pg, 4 orang perompak menceroboh rumah beliau dan disedari namun gagal ditangkap. Dalam proses menangkap dan mengejar pencuri tersebut Sdr Mesari telah benjol di kepala, luka di mata dan sakit badan serta leher. Antara barangan yang sempat dicuri ialah sebuah handphone nokia, dompet duit, set kunci kereta Savy dan Citra (kunci ditemui semula di dlm stor). Sementara sebilah parang dan kasut pencuri tertinggal di rumah beliau. Kejadian ini telahpun dilaporkan kepada pihak polis.

Nampaknya kejadian kecurian yang berlaku akhir-akhir ini menunjukkan seolah-olah mereka begitu berani dan mencabar kita semua. Oleh itu, JKKK Kg Jenjarom ingin mengingatkan agar warga Kg Jenjarom sentiasa berwaspada dalam premis masing-masing dan kami di pihak JKKK melalui UKKK dengan kerjasama RELA serta warga kampung akan mengerakkan kawalan pada waktu malam.

No comments: