Saturday, March 21, 2009

Keputusan SPM dan STPM 2009

JKKK Kg Jenjarom mengucapkan tahniah atas kejayaan warga Kg Jenjarom khususnya yang memperoleh keputusan cemerlang dalam SPM dan STPM 2008. Sesungguhnya kejayaan anda akan menjadi titik mula untuk terus berjaya dalam pelajaran dan seterusnya dalam hidup anda. Kami amat berbangga atas kejayaan yang anda peroleh semoga akan menjadi inspirasi kepada adik-adik yang lain untuk mencapai kejayaan seperti anda. Kini ramai anak-anak warga kampung yang berada di institusi pendidikan tinggi sama ada di dalam mahupun luar negara. Kepada warga kampung yang telah berjaya dalam apa juga kerjaya semoga dapat bersama-sama kami membantu memajukan kampung kita khususnya dalam membina modal insan. Kami berharap perbezaan pegangan politik sekiranya ada tidak menjadi penghalang ke arah pembangunan modal insan warga kampung melalui pelbagai bentuk dan cara. Sementelahan JKKK bukanlah satu organisasi politik untuk dipolitikkan.

Kepada anak-anak warga kampung yang kurang cemerlang keputusan SPM dan STPM mereka janganlah putus asa. Sesungguhnya kejayaan tidak semestinya datang dalam sekali cubaan. Malah ramai yang berjaya setelah belajar daripada kegagalan. Seorang profesor universiti yang mendapat anugerah sempena maulidur rasul yang lalu misalnya, berjaya setelah mengambil SPM sebanyak 6 kali. Kisah ini boleh kita jadikan iktibar paling baik seandainya kita berhasrat untuk berjaya dalam pendidikan.

Anak-anak warga kampung yang ingin membuat semakan permohonan ke universiti dan seumpamanya melalui internet bolehlah hubungi Sdri Fauziah dan Sdr Ruzi. (rujuk senarai JKKK) Mereka sedia membantu.

No comments: